Oh my gold - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Oh my gold - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Oh my gold

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

08 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Bangkok houdt van goud. Beter gezegt, de koning van Thailand houdt van goud. Op mijn tweede dag hier in Bangkok heb ik namelijk, als een echte toerist, het Grand Palace, de Wat Phra Kaew en het National Museum bezocht. Begrijp me niet verkeerd, het was absoluut prachtig en heel indrukwekkend. Samen met 108357839023 chinezen heb ik deze prachtige tempels bekeken en met slechts wat studenten en westerlingen in het museum rondgelopen. Toch houd je na het bekijken van alle met goud belegde culturele hoogstandjes het gevoel dat de koning iets te compenseren had.. Ik ga proberen vandaag ook gelijk wat foto's op de webblog te zetten, dan mogen jullie zelf oordelen!

Gisterochtend landde ik om 06.30 (lokale tijd, voor jullie om half 1 's nachts) in Bangkok. Nadat ik de douane gepasseerd had, mijn tas netjes (en 3x zo snel als op schiphol) op de bagageband terug vond en geld gepind had ging ik met de Skytrain richting mijn hostel. Lees: richting mijn hostel, want zo'n 5 km rondom mijn hostel komt geen openbaar vervoer meer. Ik zit in de meest toeristische wijk, rondom Khao San Rd. Het laatste stuk heb ik dan ook gedaan per tuktuk, waarvoor ik uiteraard veelste veel geld heb betaald en daarbij vreesde voor mijn leven (maar ik heb het overleefd mam!).
Na 12 uur in de middag is heel actief bewegen er niet meer bij. Sowieso is het hier de hele dag heerlijk warm, en de thaise mensen nemen het iets minder nauw met een druppeltje zweet meer of minder. Of met wel of niet deo gebruiken.. Maar dat maakt niks uit hier, want je ruikt niemand aangezien de lucht van eten alles overruled. Wil je rijst, een schorpioen op een stokje en hete kip om 7 uur in de ochtend? Not a problem my friend.

In de avond wordt het een stuk gezelliger in de wijk. De lampionnen gaan aan, de winkels gaan allemaal op en overal klinkt muziek. In veel bars wordt zelfs live gezongen. Grappig wat voor verschillende versies van Let it be en Sweet Child O' Mine je hier hoort, ook de lyrics van nummers maakt ze hier in Thailand niet zo veel uit.

Ik begin ondertussen langzaam iets te wennen aan de sfeer, het verkeer, de warmte en het leven hier. De bedoeling is dat ik op dinsdag vertrek naar of Ayuthaya of Khao Yai National Park. In de tussentijd wil ik nog een aantal dingen zien in Bangkok, zoals de floating markets en de Wat Arun, en dank ik budda voor ventilatoren!

So far for now,

Byee x

  • 08 Maart 2015 - 11:42

    Maartje :

    Epische beschrijving van je avonturen, haha ik zat hardop te grinniken zodanig dat zelfs de oranje kat zn kop optilde! Take care en misschien een missie om deo te introduceren in Bangkok? Xxxxx

  • 08 Maart 2015 - 12:23

    Paulien:

    Hai lieve roos, wat schrijf je leuk, ik zat voortdurend te grinniken!!! En wat een super mooie foto's, dat jij dat allemaal live gezien hebt, ongelovelijk!!!! Wel erg indrukwekkend hoor , al dat goud! En daar loop jij gewoon tussendoor.... het is toch heel wat anders dan het schothorsterpark met park ! Maak ook wat foto's met jezelf erop, ! Tot gauw weer, lieve meid! Dikke, dikke zoen!!! Paulien

  • 08 Maart 2015 - 13:12

    Anneke:

    Ha Rosa ! Nou, de eerste indrukken zijn binnen. Alles, maar ook álles is anders. En dat is ook de bedoeling, anders kon je net zo goed in Hoevelaken of Hooglanderveen gaan wandelen met je rugzak ! Het is wel een belevenis en ik heb de indruk dat je er best van geniet ! Je kunt ook datgene bewonderen en gaan zien waar je zin in hebt, geen gids die achter je aan óf voor je uit loopt te rennen.
    Heerlijk die vrijheid ! Genieten maar !

  • 08 Maart 2015 - 16:48

    Gerda:

    Lieve rosa, je bent net weg en meteen ondergedompeld in een hele andere wereld! Ik kreeg de neiging m'n zonnebril op te zetten bij je beschrijving van al dat goud Wat schrijf je leuk! Heel veel goeds voor de komende weken. Het wordt vast een onvergetelijke ervaring.
    Liefs Gerda

  • 08 Maart 2015 - 17:45

    Nicolien :

    leuk geschreven! zo leren we allemaal wat van de plaatsen due jij bezoekt

  • 08 Maart 2015 - 18:46

    Anje:

    Hoi Rosa!
    Wat dapper dat je helemaal alleen door Thailand gaat reizen! Het wordt vast een reis met heel veel mooie ervaringen! Leuk om te te lezen hoe jij de mensen en de cultuur daar ervaart en dat we kunnen meegenieten van je mooie foto's!

    Groetjes, Anje

  • 08 Maart 2015 - 21:15

    Sandra:

    Ha Rosa,
    Leuk om je reisavonturen te lezen! Door jouw verhaal en de foto's komen de herinneringen weer naar boven... Ik ben ruim 20 jaar geleden in Thailand geweest (met mijn eerste en laatste groepsreis) en ik herken wel wat beelden op de foto's en kan me ook de warmte, de drukte en de stank in Bangkok nog goed herinneren! Drukker dan dit kan het niet worden!

  • 08 Maart 2015 - 22:14

    Annemiek:

    Wat leuk om zo mee te kunnen kijken in jouw avontuur! Hopelijk komen er nog veel meer van deze super Blogs! en je hebt niet gelogen over de 108357839023 chinezen, ze zijn terug te vinden op de foto's haha. Heb ze even geteld en het kwam aardig in de buurt, veel plezier lieverd!! :D X

  • 09 Maart 2015 - 04:25

    Marius Wouters:

    Beste 'Roosisopreis',
    een week op 8 vakantie voor jouw volgers zit er voor de meeste van hen niet in, maar met je reisverslag krijgen je volgers 'elke dag' de indruk midden in het Thaise leven te zitten. Je bent 12 uur ver weg, en toch zo dichtbij. We wensen je veel plezier in het mooie Thailand, doe de groet aan de koning, die wordt in Thailand gerespecteerd alsof hij de paus is, en geniet van alle oosterse indrukken, ook als je straks toeristisch Bangkok hebt verlaten. Tot een volgende blog. Groeten Marius W.

  • 09 Maart 2015 - 17:44

    Petra :

    Hee rosa
    Leuk je te lezen! Brings back memories van way back
    Geniet !!!
    Petra

  • 09 Maart 2015 - 21:43

    Anke:

    Hi die Roos,
    Wat fijn dat jij op reis bent in Thailand. Zo kan ik mooi meegenieten en hoef ik zelf niet op m'n eentje op pad. Jij bent veel dapperder dan ik wat dat betreft. Ik hoop dat je nog veel mooie dingen zult zien/meemaken!
    Groeten van Anke

  • 09 Maart 2015 - 21:59

    Welmoedt:

    Wauw Rosa, je bent er echt! Wat een indrukken!
    Aan je foto's herken ik zo de absoluut die oosterse, Thaise stijl. Volgende keer wil ik jou er ook op zien hoor.
    Heb je al iets kunnen eten daar? Lekkkkkerr pitttttig!

    Liefs,

    Welmoedt

  • 10 Maart 2015 - 09:26

    Fieke:

    Hoi Rosa,
    Wat super stoer dat je deze reis gaat maken! En wat leuk dat we een beetje met je mee kunnen reizen door je verhalen en foto's. Geniet er volop van! Lieve groet Fieke

  • 12 Maart 2015 - 10:45

    Sanskaro:

    Lieve rosa Jij bent echt stoer. Gaat overal direct op af.niks cultuurschok voor jou. Ik sloot mijzelf destijds in India de eerste week op in mijn hotelkamer met een boek ( over India)
    Tegen de tijd dat ik weer naar huis moest begon ik me op mijn gemak te voelen. Maar jij niet,
    Jij laat er geen gras over groeien. Geniet meid van alles om je heen en van alles wat je meemaakt. Ik zie uit naar je volgende verhaal. Sanskaro

  • 23 Maart 2015 - 19:40

    Carla:

    Hey Rosa, ik begin vandaag pas aan je Thailand-avontuur. Wat een verhaal! Je indruk over tempels op alle hoeken en pleinen herken ik wel van China. Je wordt een beetje blasé. Maar het is wel schitterend. Gauw verder naar je volgend verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 14088

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: