How it all ends - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu How it all ends - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

How it all ends

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

19 April 2015 | Thailand, Bangkok

Aan alles komt natuurlijk een einde. En dat heeft ook hele leuke kanten! Over 20 uur zie ik mijn lieve familie weer en komende week mijn lieve vrienden, en daar kijk ik erg naar uit. Aan de andere kant is het ook heel raar om na bijna 7 weken Thailand weer te verlaten..

Ik heb de afgelopen dagen in Bangkok gezeten. Eerst 3 dagen vlakbij Khao San Rd, waar songkran op zijn hardst gevierd werd. Na 3 dagen ben je het opzich ook wel weer goed zat om niet je hostel te kunnen verlaten zonder drijfnat te worden, maar het was heel leuk om mee te maken. Donderdag, dag na songkran, heb ik een uurtje gereisd door Bangkok met de ferry, skytrain en nog een half uurtje lopen, naar het immigratiebureau. De 16e verliep immers mijn visum, en het bureau was dicht geweest met het nieuwjaarsfeest. Toen ik het bureau eindelijk bereikte, kreeg ik te horen dat de afdeling die over visums ging verhuist was naar de andere kant van Bangkok en raadden ze me aan om gewoon de boete op de airport te betalen.. Daarna nog lekker de stad in geweest, laatste dagje genieten van deze metropool.

De laatste 3 dagen van mijn reis heb ik gespendeerd in een luxe hotel vlakbij Suvarnabhumi airport. Een hotel waar de taxideur voor je open gedaan word, je bagage (een compleet out of place backpack met versleten allstars eraan geknoopt) voor je naar je kamer getild word en je maar richting een deur hoeft te lopen en iemand snelt ernaar toe om hem voor je open te doen. Na vele hostels met af en toe geen stromend water, nauwelijks een receptie, dorms met 22 kleine, harde stapelbedden en regelmatig geen electriciteit kwam ik hier in een hemeltje terecht. Ik had een onwijs grote kamer, met heerlijk kingsize bed, een bad, regendouche, koelkast en flatscreen. Buiten wachtte een semiprivezwembad mij op. Het was namelijk met name een bussinesshotel, en niemand kwam overdag zwemmen. Ik heb heerlijk 3 dagen gelezen en in de zon gelegen..

Over 2 uur vertrek ik naar de luchthaven, en als het goed is land ik morgen 09.15, Nederlandse tijd. Het avontuur komt aan z'n einde, en thuis wacht mijn 'normale' leven weer. Desondanks heb ik zin om weer thuis te zijn, en voelt het goed om iedereen weer snel te zien! Hopelijk mag ik binnenkort alle trouwe lezers van mijn blog live mijn verhalen vertellen :) Nu alleen nog even duimen dat de douane me laat vertrekken als zijnde illegaal in Thailand haha!

So far for Thailand & Maleisië,

Byee x

  • 19 April 2015 - 16:48

    Welmoedt :

    Nou meid, als het goed is zit je al in je vliegtuig of al bijna. Way back home!
    Vreemd en fijn; dat geloof ik!
    Wat goed dat je deze reis omdernomen hebt Rosa; dit vergeet je niet meer. Als je indrukken en ervaringen.
    Vanavond komen Koos en Paulien hapje eten; die zijn niet meer te houwe narrurlijk.
    Goeie reis jij!
    Welmoedt

  • 20 April 2015 - 07:38

    Anke:

    Welkom thuis. Het zal zeker even wennen zijn, maar als je weer gewerkt hebt bij de Hut, dan gaat dat vast snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 14091

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: