Evita, ridders en Quilmes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Evita, ridders en Quilmes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Evita, ridders en Quilmes

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

11 Maart 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Hola! Na nog een vlucht van 12 uur, en vervolgens nog eentje van 2 uur kwam ik aan in Buenos Aires. Even een gekke overgang, van -3 in Toronto naar 26 graden hier. Vrij vlot arriveerde ik bij het hostel, waar ik oog in oog stond met een echte ridder ;)

Met deze ridder heb ik de eerste 4 dagen doorgebracht, die bijzonder geslaagd waren. We zijn de doodskisten wezen bewonderen op het Cementerio de la Recoleta, waar onder andere Evita ligt, hebben gewandeld in een ecologisch reservaat (waar de fauna lichtelijk tegenviel, met in totaal 3 schildpadjes, 30 vogels, 400 spinnen en 27374309 muggen) en hebben heerlijk wijn gedronken in San Telmo.

Ik heb slechts een minuscule indruk opgedaan van deze metropool, maar Buenos Aires komt enorm vriendelijk, gezellig, groen en schoon over. Overal zijn parkjes en pleintjes om lekker in de zon te zitten/liggen/ slapen. In de bermen langs wegen zitten families met (veel) kinderen, honden, vliegers, barbecues en muziek. We zaten in een gezellig hostel in de leuke wijk Palermo. En.. niet onbelangrijk, het Argentijns bier is zeker goedgekeurd! Voor ridder en ik dit met zekerheid konden vaststellen moesten we natuurlijk wel een aantal Quilmes biertjes proeven.

Na iets meer dan 3 gezellige dagen scheidde gisteren onze wegen. Ik ben op de bus gestapt voor een heerlijke 20 uur durende busreis naar Iguazu.. Op naar de Iguazu Falls!

So far for now,
Adios x

  • 13 Maart 2016 - 14:01

    Welmoedt :

    Nou Rosa, je zit er al meteen lekker in! En gezellig, zo' n ridder!
    Enjoy!

    Welmoedt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 14078

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: