Eindelijk pinguïns - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Eindelijk pinguïns - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Eindelijk pinguïns

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

04 April 2016 | Argentinië, Puerto Pirámides

Hola amigo's! Vorige week arriveerde meine papa in Argentinia. En tussen het bewonderen van woestijnen, het drinken van goede Argentijnse wijntjes en het maken van geweldige woordgrappen bleef weinig tijd over voor bloggen. Vandaar dat jullie ongetwijfeld nagelbijtend en vol spanning avondenlang tevergeefs achter de computer aan het wachten waren.. Maaaar, om dat te compenseren heb ik weer een paar woorden getikt.

Mit meinen papa heb ik allereerst een paar dagen in Buenos Aires doorgebracht, waarbij we onder andere het indrukwekkende Teatro Colón hebben bezocht en een intense demonstratie meemaakten tegen de huidige regering. Beiden vonden wij het verre van vervelend om na 3 dagen de grote stad te verruilen voor een stiller plekje. Via een vlucht naar Trelew reisden we naar Península Valdés, een schiereiland aan de oostkust van Argentinië. Op dit eiland is 1 dorpje en zijn meerdere uitkijkpunten te bereiken via onverharde wegen. Rosa, dol op de term 'off the beaten track', had bedacht dat het leuk zou zijn om op de zuidoost punt, Punta Delgada, te overnachten. Daar ergens zou wel een hostel zijn namelijk. Komt wel goed! Na behoorlijk wat uurtjes over zandwegen crossen en in de verste verte geen mens of gebouw te zien besloten we terug te rijden naar het dorpje Puerto Piramides.. Maar, het was absoluut geen verloren tijd, want onderweg heb ik wel een baby lamaatje met grote ogen en een fluwelen neusje geaaid!

Op het eiland hebben we het geluk gehad allerlei prachtige beesten te mogen aanschouwen! Na een hike werden we beloond met een strand vol zeeleeuwen en tijdens onze autotocht rond het eiland zagen we honderden pinguïns, kuddes lama's, een paar uiterst vriendelijke gordeldieren en wat struisvogeltjes! Tijdens het snorkelen zwommen de pinguïns slechts een paar meter om me heen, maar zette een gigantische krab (niet overdreven, echt een paar meter was hij) me ertoe het water toch voortijdig te verlaten.

Met een nachtbus reizen we verder naar San Carlos de Bariloche, om vanuit daar het Lake District te verkennen.

So far for now,

Adios x

• 04 April 2016 - 17:08

Anneke Rave:

Genoten van je gezellige verslag en de foto's, leuk al die dieren, behalve die krab dan !!

• 04 April 2016 - 21:07

Welmoedt: