Niet groot, wel groots - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Niet groot, wel groots - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Niet groot, wel groots

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur is geen grote stad, alle bezienswaardigheden zijn op loopafstand van elkaar. Het is wel een imposante stad, met alle wolkenkrabbers, gigantische malls en prachtige gebouwen. Het luxe gedeelte (the Golden Triangle) steekt schril af tegen minder mooie gedeelten. In bijvoorbeeld Chinatown vind je geen gezellige kroegjes of leuke eetcafeetjes. Ik sprak een Britse vrouw die hier vaker kwam. Zij zei dat dat te maken had met dat Maleisie vooral Islamitisch is. Hierdoor zou er minder gebruik worden gemaakt van drinkgelegenheden. Dat in tegenstelling tot Thailand, dat overwegend Boeddhistisch is. Hier vind je op elke straathoek een cafe, bar of kroeg, meestal met live muziek.

Na een vliegreis van 2,5 uur kwam ik aan in Kuala Lumpur. Dat was een leuke verrassing, aangezien ik dacht dat de reis 4 uur zou duren, even het tijdsverschil vergeten.. In Chinatown was de sfeer tamelijk mistroostig. Nergens was de gezelligheid van een kroegje of bar te vinden, alleen een grote, claustrofobische markt met troep. Wel was er afval op straat, stonk het en waren er veelste veel irritante mensen.

De volgende dag stond ik vroeg op om een kaartje te bemachtigen voor de Petronas Towers (ze geven er dagelijks maar 960 uit waarvan de helft via internet). Vervolgens ging ik naar de grote mall, het Pavilion. Ter vergelijking, Hoog Catarijne is een lelijk eencellig organisme vergeleken met deze gouden olifant. Duizenden winkels, 6 verdiepingen, vele vele roltrappen en liften, en uiteraard verdwaalde ik. Was zeker heel leuk om rond te lopen in deze luxe, helaas kan ik als backpackertje niet echt geld uitgeven en mijn tas zit ookal aardig vol.
Na de mall ging ik door naar het Birdpark, een vogelpark met 200 verschillende soorten vogels. Ik ben er niet al te lang gebleven, omdat ik een beetje bang was dat er eentje van de 200 op mijn hoofd ging poepen. Gezien de grond om mij heen was die kans ook best groot. Gelukkig ben ik eruit gekomen zonder geraakt te worden!
Ik eindigde mijn volle dag met de tour op de Petronas Towers. Samen delen deze wolkenkrabbers de 7e plaats op de wereldranglijst voor hoogste gebouwen. Ik vond de tweeling zelf niet erg mooi, blikijzeren monsters zijn het. Maar ik wilde graag omhoog om het uitzicht te zien. En dat was het meeeeer dan waard. Eerst stopte je op ongeveer de helft, waar een skybridge is tussen de 2 towers. Daar kan je overheen lopen en de stad bekijken. Vervolgens ga je naar de hoogste verdieping, vanaf waar je de bergen kan zien. Dat was prachtig.. Ik ga proberen snel de foto's te uploaden! Jammer was dat ik had gevraagd om sunset, en de man van de balie zei dat ik half 7 moest komen. Maar na mijn uur durende tour was de zon nog niet onder :( Maar zo met de lage zon en de dreigende wolken van naderend onweer was het uitzicht minstens zo mooi.

Morgen ga ik door naar de Cameron Highlands, waar het een heerlijk verkoelende 20 graden zal zijn!

So far for now,

Byee x

  • 28 Maart 2015 - 11:50

    Paulien :

    Een echte dochter van je vader.. die wil ook altijd naar het hoogste punt!
    Nooit geweten dat Kuala Lumpur geen grote stad is.. het klinkt namelijk als een reusachtige stad!
    Maar daar hoef ik dus niet naar toe, begrijp ik, fijn, dat scheelt weer!
    Dat winkelcentrum had ik wel willen zien, klinkt mooi!
    Wat een hoop indrukken doe jij op en je bent nog niet eens een mand weg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 14160

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: