Like a cooking course - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Like a cooking course - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Like a cooking course

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

28 Maart 2015 | Maleisië, Tanah Rata

Reizen is eigenlijk net een kookles. Wanneer je een duidelijk recept hebt, en je de aanwijzingen goed leest, is het makkelijk. Mocht je even niet op hebben gelet of het recept niet helemaal snapt, kijk je gewoon wat de anderen om je heen doen. Ten slotte pas je je recept aan, aan jouw voorkeuren. De lonely planet is mijn recept, en als ik weer eens niks snap van een situatie loop ik gewoon lekker achter de rest aan. Eigenlijk gaat het reizen me tot nu toe heel makkelijk af! Nou ben ik natuurlijk niet in de middle of nowhere, en blijf ik redelijk in de toeristische gebieden, valt het me toch mee.

Inmiddels ben ik aangekomen in de Cameron Highlands, in Tanah Rata. Grappig is dat dit plaatsje vol zit met Maleise toeristen. Die komen vanuit het hele land om een paar dagen af te koelen in de Highlands. Het weer is hier als een Nederlandse zomer, af en toe zon, ongeveer 20 graden en met regelmaat wat regen.

Hier in de Cameron Highlands zie je veel Engelse invloeden, overal scones en thee in overvloed. Sowieso zijn veel Maleise woorden net Engels, alleen dan in de fonetische vorm. Ik zit hier in een schattig guesthouse, waar ook veel gezinnetjes met kleine kids zitten. Ik ben dan ook erg blij met mijn oordopjes.

Vandaag ben ik naar een theeplantage geweest. Ik was even vergeten dat het zaterdag is, en dat dit ook weekend voor de Maleisiërs is. De theeplantage is een trekpleister voor toeristen. Je kan over de plantage lopen en thee drinken in een theehuis. Het theehuis heeft meer weg van een la place op zaterdag dan een lief Engels theehuisje, maar dat leek de Maleisiërs niet al te veel te schelen.
De plantage zelf was erg mooi, in een soort dalletje middentussen de jungle kon je de theeplanten een paar kilometers ver zien staan.

Het internetcafe waar ik nu zit, zit weer vol met gamende, rokende maleise jongens. Aangezien ze geen SD aansluiting hebben nog even geen foto's, maar ze komen eraan! Morgen om 9 am ga ik met de bus naar Penang, mijn eerste eiland jeej! Hoogste tijd om een dag op het strand te gaan liggen, anders kom ik veelste wit terug haha.

So far for now,

Byee x

  • 28 Maart 2015 - 11:44

    Paulien:

    Witter dan wij hier, kan echt niet... het is al dagen nat, koud en herfstachtig hier!
    Ik zou er wat voor over hebben om nu het Nederlandse zomer weer hier te hebben...
    Klinkt wel leuk hoor, dat Engelse tintje aan Cameron Highlands, was de thee ook lekkerder dan hier?
    Op naar het eilandje, goede reis!


  • 28 Maart 2015 - 21:11

    Welmoedt :

    Wat is de aarde toch mooi, denk ik, als ik zo naar jouw foto's kijk. Prachtig.
    Wel bewolkt daar. Ik hoop dat je vandaag zaaaaalig kan bruinen op je strand, met zon!
    Lieve groet, Welmoedt

  • 28 Maart 2015 - 21:11

    Welmoedt :

    Wat is de aarde toch mooi, denk ik, als ik zo naar jouw foto's kijk. Prachtig.
    Wel bewolkt daar. Ik hoop dat je vandaag zaaaaalig kan bruinen op je strand, met zon!
    Lieve groet, Welmoedt

  • 28 Maart 2015 - 21:11

    Welmoedt :

    Wat is de aarde toch mooi, denk ik, als ik zo naar jouw foto's kijk. Prachtig.
    Wel bewolkt daar. Ik hoop dat je vandaag zaaaaalig kan bruinen op je strand, met zon!
    Lieve groet, Welmoedt

  • 28 Maart 2015 - 21:12

    Welmoedt :

    Wat is de aarde toch mooi, denk ik, als ik zo naar jouw foto's kijk. Prachtig.
    Wel bewolkt daar. Ik hoop dat je vandaag zaaaaalig kan bruinen op je strand, met zon!
    Lieve groet, Welmoedt

  • 28 Maart 2015 - 21:17

    Welmoedt :

    O god, sorry hoor, ik was een beetje ongeduldig denk ik; ik dacht dat ie steeds nog niet geplaatst was. Bij deze: een 5e keer
    Doej, doej,
    Welmoedt

  • 28 Maart 2015 - 23:19

    Paulien:

    Je bent erg lyrisch over de aarde, Welmoedt ......

  • 28 Maart 2015 - 23:19

    Paulien:

    Je bent erg lyrisch over de aarde, Welmoedt ......

  • 29 Maart 2015 - 16:25

    Anneke:

    Wat heb je het deze dag naar je zin ! Thee met scones, mmm..... Wat een mooie foto's van de theeplantages ! Ik geniet met je mee... Lieve groetjes van mij uit Amersfoort, óók een mooie stad, ha, ha !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 14150

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: