Heerlijke laatste busreis - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Heerlijke laatste busreis - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Heerlijke laatste busreis

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

13 April 2015 | Thailand, Surat Thani

Happy newyear everyone! Songkran is begonnen en je moet niet proberen droog ergens aan te komen. Het leuke is dat iedereen mee doet, kinderen rennen rond met waterpistolen en volwassen sjouwen rond met bakken ijsklontjes om het geheel nog wat spannender te maken. Op de eerste dag van songkran ben ik om 3 uur vertrokken van Koh Phi Phi naar Bangkok.
Ik hoopte de laatste zonnestraaltjes van de eilanden mee te pakken op het dek van de ferry, maar 5 min na vertrek begon het te waaien en regenen. Dus helaas maar binnen gezeten!

Vervolgens in bus nummer 1, van Krabi naar Surat Thani. De bus was prima, alleen er zat iemand naast me die een serieus probleem had met bewegen. Waar ik op mijn stoel neerval en niet meer beweeg voor 3 uur, vond zij het nodig om 8x haar jas aan en uit te doen, 32x in haar tas iets te zoeken en 68390x van houding te veranderen. Alle tijd tussen deze handelingen in boog ze elke 3 sec geestdriftig naar voren om het raam uit te kijken. Je kan je voorstellen dat ik hier na 3 uur wel klaar mee was.
In Surat Thani stapten we over op een andere bus, om in 9 uur naar Bangkok te rijden. Om positief te beginnen, de bus heeft wifi en vandaar dit live verslag vanaf de Thaise snelweg. Helaas is dat het enige positieve, want omdat iedereen plaatsen voor elkaar bezet hield, waren er toen de helft van de mensen binnen waren al geen stoelen meer. Met 3 mensen was ik veroordeeld tot een soort bankje waar je met geen mogelijk kan slapen, en ik zat daarop ook nog in het midden..

Momenteel lig ik op de grond in de bus, op een soort plek voor bagage. Als de bus hard remt valt er een tas bovenop me.. Je kunt je vast wel voorstellen dat dit een zeer memorabele afsluiting van alle busreizen is! Ik ga proberen te slapen hier, over 8,5 uur hoop ik op Khao San Rd te staan, waarschijnlijk midden tussen alle watergevechten die 24/7 doorgaan.

So far for now,

Byee x

  • 13 April 2015 - 16:49

    Paulien :

    Wat is reizen toch heerlijk...
    Ik blijf nog wel even schriftjes nakijken in een droog klaslokaal met niemand anders om me heen dan deze pc. die me wel hele leuke berichtjes stuurt!
    Sterkte joh!!!!

  • 13 April 2015 - 21:07

    Welmoedt :

    Gèttttttverrrr!! Lekker zo n busreis! Wat zul jij blij zijn als je straks na de rit lekker meteen natgespat wordt! Even afkoelen en meteen goed wakker.
    Een gelukkig Nieuwjaar :)
    Welmoedt

  • 16 April 2015 - 23:17

    Gerda:

    lieve Rosa
    Inmiddels ben je al weer een paar dagen uit de bus waar je over schrijft en daar hopelijk van bijgekomen. Inmiddels heb je al weer hele andere spannende dingen gedaan. Nog even en de terugreis komt eraan, idioot zo snel als dat gaat(al ben ik benieuwd of dat ook voor jou zo was, we horen het uiteraard graag). Goeie dagen nog en liefs! Gerda

Tags: Songkran, busreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 14149

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: