No strings attached - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu No strings attached - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

No strings attached

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

23 Maart 2015 | Thailand, Mae Hong Son

In Thailand kun je alles op het laatste moment regelen. Een lange afstandsbus hoef je maximaal 2 uur van te voren te boeken, tours kunnen de dag van te voren en in tot nu toe geen enkel hostel was reserveren nodig. Dit is voor backpackers ideaal, je kan elke dag opnieuw kijken wat je gaat doen. Je hoeft nooit iets ver vooruit te plannen en zit nergens aan vast. Hier zit wel een keerzijde aan, je raakt er erg aan gewend. En wanneer het dan een keer plotseling wel vol zit is dat balen. Ik was van plan om een week vrijwilligerswerk te gaan doen in een olifantenopvangcentrum, het Elephant Nature Park. Vorige week wilde ik me ervoor inschrijven, en toen bleek dat deze week al vol zat.

Omdat ik toen opeens een ' open' week in mijn planning had, ben ik gaan nadenken wat me leuk leek om te gaan doen deze week. En ik kwam er op uit dat ik al eerder naar het zuiden ga vliegen, wat ik volgens plan volgende week zou doen. Nu ga ik alleen iets zuidelijker vliegen dan origineel de bedoeling, namelijk.. Kuala Lumpur! Ja, Kuala Lumpur in Maleisie. Mijn plan 2.0 is namelijk om vanaf Kuala Lumpur naar het noorden van Thailand te reizen, via Cameron Highlands en Butterworth. Vanaf deze laatste (kust)plaats ga ik met een ferry naar Penang, een eiland aan de westkust. Vanaf dat eiland wederom naar een ander, noordelijker eiland (Langkawi) vanaf waar je met een boot Thailand weer in kan. Dan stap ik weer over naar plan 1.0, en reis ik de westkust van Thailand af.

Maaaar goed, dat zijn de nieuwe plannen! Op dit moment zit ik stiekem niet meer niet in Pai, maar ben ik net terug in Chiang Mai, waar het regent! Het is alleen onnatuurlijke regen, die ze hebben gecreëerd om de smog te verdrijven.

De afgelopen dagen was ik wel in Pai, het hippie stadje van Thailand. Eerlijk gezegd zijn het in totaal 4 straten dus stad vind ik wat overrated. De sfeer was heel leuk, veel veeeel backpackers en allemaal leuke barretjes/kroegjes/cafes etc. Zaterdag ben ik op een scooter met een Nederlands meisje naar de watervallen, hotsprings en canyon geweest. De waterval viel een beeetje tegen omdat het natuurlijk droogseizoen was. De hotspring daarintegen was heel leuk! Bovenaan de berg kwam het water uit de grond, en kookte echt. Het stonk ook als de malle naar zwavel. Dan liep het langzaam door verschillende ' badjes' naar beneden, en in de laagste badjes kon je zwemmen. Daar was het zo'n 33 graden, nog steeds behoorlijk warm dus! Ten slotte reden we naar de canyon voor zonsondergang. Het was heel leuk om te zien, en het landschap daar was opeens bizar anders. Alsof je in Australie of Amerika stond. Jammer was dat door alle smog het geen prachtige zonsondergang was, maar een beetje mistig. Helaaaas ben ik deze dag mijn fototoestel vergeten, dus de foto's van mijn reisgenootje komen later nog!

Zondag heb ik een cooking class gedaan, wat ook erg leuk was! Geen idee meer hoe je alles ook al weer moest maken, maar ik ga thuis wel een keer een poging wagen met mijn meegekregen recepten. Net ben ik met een local bus terug naar Chiang Mai gegaan. Deels omdat ik minder misselijk word in dit soort bussen, deels omdat ik het leuk vind om ook tussen lokale mensen te reizen en deels omdat het cheap as hell is. Bleek later wel dat deze bus er niet een uurtje langer over deed, maar toch dik 3 uur langer haha.. Achja het was wel heel leuk en we reden lekker langzaam over alle verschrikkelijke weggetjes.

Morgen ga ik dan eindelijk naar het Elephant Nature Park, waar ik al zo lang naar uit keek. In plaats van de week volunteren ga ik 1 dag op een tour, maar nog steeds heb ik er veel zin in. En dan woensdagochtend naar Maleisie...

So far for now,

Byee x

  • 23 Maart 2015 - 16:42

    Koos:

    Indrukwekkend en onverwacht plan, dat Kuala Lumpur. Twee en half keer de afstand vliegen van waar je nu zit tot Bankok. Hopelijk is de lucht daar helderder. Zag al mooie foto's van die stad. maar eerst nog knuffelen met de olifanten.
    Koos

  • 23 Maart 2015 - 19:58

    Carla:

    Je schrijft over de smerige zwavellucht bij de hotsprings. Ik weet weer precies hoe het ruikt. Op IJsland zijn ook van die bronnen. Bijzonder hoor om in zulk warm natuurwater te "zwemmen".
    Op naar Kuala Lumpur en veel plezier bij de olifanten!

  • 23 Maart 2015 - 23:19

    Paulien :

    Never a dull moment with this girl....
    Ook van Kuala Lumpur wil ik wel een kaart hoor!
    Ik ben heel benieuwd naar je olifanten dag! Veel plezier en alvast een safe trip to Kula Lumpur!
    Knuffel, Paulien

  • 23 Maart 2015 - 23:26

    Paulien:


    eh... wat betekent de titel vandaag? Google translate wist het niet.. en ik ook niet..

  • 24 Maart 2015 - 15:57

    Anneke:

    Wat spannend allemaal !! Natuurlijk word ik weer jaloers..... Oei, slecht eigenschap...

  • 24 Maart 2015 - 21:57

    Welmoedt :

    Nou Rosa, je hebt vast ondertussen je olifantjes al geknuffeld...Leuk hoor!
    Sanskaro en ik hebben notabene in Kuala Lumpur een nachtje geslapen, op doorreis.
    Prachtig groen herinner ik me en bouwvakkers waren daar 10 etages hoog op steigers van bamboe aan het werk. Zag er wiebelig uit.
    Volgens mij is het een prachtig land.
    Volgende keer ook foto's zonder zonnebril hoor! En denkt u aan uw reservering? :)
    Liefs, Welmoedt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 14147

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: