Let your soul be sated - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu Let your soul be sated - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Rosa Knaap - WaarBenJij.nu

Let your soul be sated

Door: Rosa van der Knaap

Blijf op de hoogte en volg Rosa

16 Maart 2016 | Argentinië, Puerto Iguazú

Vrijmoedig dartelen vlinders in alle soorten, maten en vooral kleuren om me heen. Ze zitten op mijn schouders, op mijn armen en laten zich rustig meters meevoeren. Ze zijn bijna overmoedig en een tikje trots, alsof ze samen een geheim delen.

Gisteren en vandaag was ik bij de Iguazu falls, de watervallen op de grens van Brazilië en Argentinië. Bij het laatste uitkijkpunt waar ik vandaag stond, the Devil's throat, was een gedicht te lezen.

'Let your soul be sated
with the odd beauty of this landscape
that although the world scrolling through on your travels
you can never find anything like this

(..)

and do not try to describe it with your voice
just leans his forehead against this abyss
which is the mirror of the word God.

Ricciutto

Ik ga het niet proberen te omschrijven, maar ga een paar foto's plaatsen die voor zichzelf spreken :) Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit op een mooiere plaats ben geweest, het was als het paradijs. Het voelde als een soort heiligdom, iets van meer vereerd zou mogen worden dan door mensen gebouwde zaken. Het voelde bijna verkeerd om met zo'n massale toeristenstroom (want helaas, die was er) in zo'n gebied te lopen.

Ik weet wat het geheim van de vlinders is. Zij nemen deel aan iets zo magisch, waar wij mensen slechts toeschouwers kunnen zijn. Maar ik ben al blij om toeschouwer te zijn geweest.

So far for now,
Adios x

  • 16 Maart 2016 - 21:35

    Welmoedt :

    Jee Rosa, wat zeg je dat allemaal mooi!
    Ik zit echt te ohhhh en te ahhh- en bij je PRACHTIGE foto's . Wauw! En dat geluid moet ook ongelooflijk zijn!
    Snappen doe ik het niet, het lijkt heel vlak waar je zit. Maar het zal vast wel kloppen.
    Dank je!
    Welmoedt


  • 17 Maart 2016 - 14:41

    Sanskaro:

    Lieve Rosa

    Jij kent het geheim van vlinders en je meent als mens "slechts toeschouwer" te kunnen zijn. Volgens mij ben jij ook een vlinder met je eigen geheim. Koester je geheim en fladder maar fijn door Argentina.

    Sanskaro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosa

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 14190

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 19 April 2016

Argentinië

06 Maart 2015 - 20 April 2015

Thailand

Landen bezocht: